Emlak vergisi beyanında ek evrak istenmesi hakkında tebliğ yayınlandı

28.07.2011 16:42:34

Belediyeler emlak vergisi için, emlâk vergisi işlemlerinde mükellefler tarafından bildirilen hususların teyidinin, mükelleflerden belge istenmeden ilgili kurum ve kuruluşlardan yapacaklar. Bu bağlamda belediyelerce, mükelleflere ait kimlik bilgileri, İçişleri Bakanlığı Kimlik Paylaşım Sistemi üzerinden, tapu kayıtları ise Tapu ve Kadastro Bilgi Sisteminden alınabilecektir. Ayrıca, mükelleflerin şehit, gazi, dul, yetim ve emekli olduklarına ilişkin bilgilerin Sosyal Güvenlik Kurumu Başkanlığından elektronik ortamda sağlanması mümkün olacaktır

Devir ve ferağ işlemlerinden sonra devredenden tapu senedi veya herhangi bir belge istemeden devredenin emlak vergisi mükellefiyetini devir ve ferağın yapıldığı yılı takip eden bütçe yılı başından itibaren re'sen terkin edeceklerdir.

Tebliğe ilşikin link






Telif hakları EMD.GEN.TR ' ye aittir.
EMD.GEN.TR üzerindeki görsel ve yazılı materyaller izinsiz kullanılamaz.
Coder and Design MS Teknoloji